luni, 7 mai 2012

Roberta Stanciu - o elevă deşteaptă

Pentru că pe aici pe undeva, pe acest blog, este o reacţie uşor iritată a unei doamne profesoare de la Colegiul "Fraţii Buzeşti", care ne critică pentru că nu am recunoaşte meritele profesorilor acestui liceu, iată părerea - exprimată public - a unei eleve din Craiova: 
În momentul de faţă, învăţământul preuniversitar ne oferă doar pregătire teoretică. Suntem puşi doar în situaţia de a învăţa teorie predată la clasă, de multe ori fără a fi susţinută de experimente practice pentru că laboratoarele nu sunt dotate corespunzător. Acumularea experienţei practice este, de fapt, total ignorată pe toată durata liceului. Unităţile de învăţământ nu au parteneriate cu instituţii care să ne ofere posibilitatea de a ne identifica aptitudinile şi a ne orienta profesional. Se încearcă de mult timp modernizarea tehnicilor de predare, dar şi de abordare a elevilor, dar de multe ori relaţia profesor-elev este viciată de unele practici mai vechi.  
Acuitatea observaţiei şi eleganţa exprimării dovedesc că avem de-a face cu o elevă bună. Ce spune ea? Că liceul în care învaţă - fata e elegantă, nu dă nume - este o instituţie învechită, unde se predă ca pe timpuri: teorie şi iar teorie. În plus, "relaţia profesor-elev este viciată de unele practici mai vechi". 
Recunoaştem fără efort, în această analiză a unui copil deştept de 16 ani, trăsăturile esenţiale ale "cadrului didactic" produs de regimul comunist şi perpetuat până azi: 
- nu ştie / nu vrea să se schimbe, în sensul adoptării metodelor moderne de instruire (deşi are zeci de cursuri de formare la activ); 
- tratează elevii discreţionar, de pe poziţia deţinătorului adevărului absolut. 
Eleva se numeşte Roberta Stanciu şi este în clasa a X-a la Colegiul "Fraţii Buzeşti" din Craiova.
....................................................................................
Ataşăm declaraţia elevei apărută în ziarul Cuvântul libertăţii din 7 mai 2012.

2 comentarii:

  1. Sunt Roberta Stanciu si nu inteleg cum puteti sa parafrazati niste cuvinte in halul asta.Nu sunt ideile mele,in primul rand,iar in al doilea rand:m-ati intrebat daca sunt de acord sa-mi apara numele pe acest blog,mai ales ca debitati niste porcarii proprii(repet,eu nu am spus asa ceva)?
    +ca sunt in clasa a XIa si am 18 ani

    RăspundețiȘtergere
  2. S-ar putea să ai dreptate, drăguţă, dar nu cu noi trebuie să te cerţi. Nu am făcut decât să preluăm (laudativ!) o declaraţie a ta apărută în ziarul local "Cuvântul libertăţii". Iată, am publicat-o deasupra.

    RăspundețiȘtergere

Scrie aici.