sâmbătă, 21 ianuarie 2012

Teatrul Naţional Craiova îşi bate joc de copii

Câteva şcoli din Craiova au fost invitate (pe bani, desigur - 6 lei, biletul) să vizioneze spectacolul "Tinereţe fără bătrâneţe" al Teatrului Naţional din Craiova, care a avut loc în Aula "Buia" de la Facultatea de Agronomie.
Mare le-a fost mirarea cadrelor didactice (şi mai ales părinţilor prezenţi, unii, alături de copiii lor) să constate că au de-a face cu o montare modernistă a cunoscutului basm, plină de libertăţi de limbaj şi de scene decoltate, montare cu totul nepotrivită pentru nişte elevi cu vârste cuprinse între 8 şi 14 ani.
În sală se afla însuşi Mircea Cornişteanu, directorul TNC.
Nu este prima oară când TNC "face educaţie" elevilor craioveni, acum câţiva ani invitându-i la o montare, la fel de "îndrăzneaţă", a piesei "O noapte furtunoasă", de I.L. Caragiale.

2 comentarii:

  1. Da, aşa este. Am fost acolo în calitate de cadru didactic însoţitor. Ne-am simţit penibil.La un moment datle-am spus copiilor să se ridice să plece, dar deja începuse bine spectacolul şi elevii erau înşiraţi până în mijlocul sălii. Nu i-am putut scoate pe toţi.Aşa că am rămas. Banii fuseseră daţi.
    Oricum am avut grijă ca la sfârşit să-mi exprim indignarea alături de alte colege faţă de una dintre realizatoarele spectacolului care ne-a întrebat cum ni s-a părut. M-am întrebat: Oare nepotului sau fiului dumneaei ar fi fost de acord să i se ofere un astfel de spectacol?
    Nu ştiu, dar parcă nici oamenii care se presupune că sunt educaţi nu mai au un minim de bun simţ!

    RăspundețiȘtergere
  2. Însuși directorul Cornișteanu dă tonul vulgarităților de limbaj și comportamentde pe scenă. El este campionul absolut al acestora. Iar cel care a realizat Tinerete...nu face decât să-i urmeze exemplul. Cu fiecare an de directorat al domniei sale craiovenii pe care Domnul Emil Boroghină îi adusese la teatru prin performanțele fără precedent ale TNC s-au îndepărtat de acesta. Era mândria Craiovei, a devenit un târg și un spațiu al mitocăniei. Am avut nefericirea să văd Casa cu țoape în regia penibilului Cornișteanu și de atunci nu am mai pus piciorul în teatru.

    RăspundețiȘtergere

Scrie aici.